csendepluk
  • IČO: 70986479

Aktuality

Aktuální informace z naší školy

Klimáček

V pondělí 29. 9. 2025 proběhl ve druhé třídě projektový den s názvem Klimáček. Prvním úkolem programu bylo zjistit, kdy je nám ve třídě dobře a kdy se nám ve škole nelíbí. Děti se shodly, že je příjemnější, když je nám ve škole dobře, proto následovala aktivita, kdy si měly zapsat své vlastní zájmy a dobré vlastnosti. Podle nich jsme pak jednotlivé spolužáky poznávali. Díky tomu jsme se dozvěděli spoustu kladných zajímavých informací o nás samotných.

Abychom měli rádi ostatní, musíme mít rádi sami sebe, bylo potřeba se naučit sebe sami slušně bránit před nepříjemnými situacemi. Následující scénky jsme si s dětmi podrobně rozebrali. To nás dovedlo k sestavení obrazu dobráka. Dobrák je námi "stvořen ideální člověk," kterému by se všichni druháci chtěli podobat. Víme, že je to obtížné a situace nejen ve škole ale i v samotném životě nám připravují různé zkoušky. Tyto zkoušky bychom rádi řešili V KLIDU - což si děti zvolily jako nejdůležitější heslo z celého programu.

Určitě jsme nevyléčili všechny neshody mezi sebou, ale máme návod, se kterým budeme dále pracovat, aby nám ve škole mezi sebou bylo dobře a všichni se zde cítili co nejvíce příjemně. 

 

Mgr. Markéta Tesarčíková

třídní učitelka 2. třídy

V družině s Garfieldem

Školní rok jsme v naší školní družině zahájili příjemným odpolednem plným pohody a smíchu. Pro děti jsme připravili promítání animovaného filmu Garfield ve filmu, který byl nejen zábavným, ale i pohodovým startem do nového školního roku.

Děti si užily chvíli klidu po prvních školních dnech, společně se zasmály dobrodružstvím oblíbeného kocoura a zároveň se nenuceně znovu sžily s kolektivem. Atmosféra byla velmi příjemná a pro některé děti to byla i první zkušenost s novými kamarády ve školní družině.

Věříme, že podobných společných zážitků nás během roku čeká ještě mnoho – ať už půjde o hry, tvoření, výlety nebo další filmové odpoledne. Těšíme se na spolupráci s Vámi i Vašimi dětmi.

S přáním pohodového školního roku.


Veronika Pitrová
vychovatelka školní družiny

Místo, kde žiji - týdenní téma u Včelek

Víš, jak se jmenuje obec, ve které žiješ nebo kam chodíš do školky? Na tyto otázky děti na začátku minulého týdne odpovídaly. Společně jsme se totiž věnovali tématu: Místo, kde žiji.

I přes nepřízeň počasí jsme si udělali procházku po obci. Děti poznávaly důležité a významné budovy, které denně míjejí - od obecního úřadu, pošty, školy, hasičskou stanici až po naší školku. Během cesty jsme si povídali o tom, k čemu tyto budovy slouží a proč jsou pro obec důležité.

Po návratu do školky na děti čekala práce s mapou. Nejprve děti na obrázcích poznávaly budovy, které již znaly z procházky. Tyto budovy vystřihly a společně se musely rozhodnout, kam je nalepit. Tento úkol nebyl úplně snadný, ale děti ho zvládly výborně. Do mapy poté pastelkami dokreslovaly další budovy a okolí.

Na závěr děti hádaly a dolepovaly další obrázky, které kompletně dotvořily celou mapku

Díky této týdenní aktivitě děti nejen poznávaly své nejbližší okolí, ale také se učily pozorovat, zapamatovat si a následně ztvárnit to, co vidí kolem sebe.

Tento projekt děti velmi bavil a jsem nesmírně ráda, že jsme mohli pracovat společně. Děti se díky tomuto učí spolupracovat, respektovat pravidla a vytvářet společné zážitky.

Mgr. Pavlína Buchtová

třídní učitelka ve třídě Včelek

Pianino u Včelek

Do naší třídy Včelek jsme pořídili nové pianino, které už nyní využíváme při každodenních činnostech s dětmi.

Pianino se stalo krásným obohacením našich hudebních aktivit - při zpívání, poslechu i společnému muzicírování. Zároveň ho využíváme také v pohybových chvilkách, kde děti mohou vnímat rytmus a přirozeně tak spojovat hudbu s pohybem

Mgr. Pavlína Buchtová

třídní učitelka ve třídě Včelek

Malý architekt

V loňském roce prvňáčci absolvovali program Stavitel města, na který volně navazuje projekt Malý architekt pro druháky. Začalo se opakováním znalostí, pojmů jako např. základová deska a vazba zdi, ve kterých žáci obstáli na výbornou. Následovala stavba domků ve skupinkách. Tady však pan architekt zjistil nedostatky v podobě chybějících dveří či oken na stavbách domečků. Bylo potřeba děti seznámit s technickým výkresem, vysvětlit pojmy jako nosná a obvodová zeď či vnitřní příčka.  Podle tohoto výkresu si pak děti postavily domek a přidaly i další vybavení domu.

Za tuto náročnou práci byli odměněni diplomem Malého architekta.

Nyní už jako absolventi kurzu navrhovali vlastní dům podle své fantazie. Jak se dětem práce dařila, vidíte na fotkách. 

 

Mgr. Markéta Tesarčíková

třídní učitelka 2. třídy

Atletický den: Závod o nejrychlejšího běžce

V úterý 17. září se u nás na škole konal tradiční Atletický den s podtitulem Závod o nejrychlejšího běžce. I letos jsme se mohli spolehnout na pomoc manželů Konečných a našich pedagogů, kterým patří velké poděkování za hladký průběh celé akce.

Ráno to sice vypadalo, že nám počasí nebude přát – zatažená obloha a bláto na trati nedávaly moc nadějí. Nakonec se ale vyčasilo a slunce pomohlo vykouzlit tu správnou sportovní atmosféru. Žáci se těšili, že si místo školních lavic užijí den plný pohybu a zábavy.

Soutěžilo se ve čtyřech disciplínách: běh na 60 metrů, běh na 500 metrů, skok z místa a oblíbený „postoj čápa“. Všichni účastníci se do závodů pustili s nadšením a předvedli skvělé výkony. Na závěr byli odměněni diplomy, medailemi a sladkostí, která potěšila nejen malé sportovce.

Celé dopoledne se neslo ve velmi příjemné a přátelské náladě. Děkujeme všem, kteří se na přípravě i průběhu akce podíleli, a už teď se těšíme na další ročník Atletického dne!

 

Kateřina Kociánová
vedoucí školní družiny