V pátek 5. 12. zavítal do 5. třídy interaktivní vzdělávací program Strom života, který žákům poutavou formou přiblížil tajemství koloběhu vody v přírodě.
Během programu se páťáci stali součástí napínavého příběhu plného praktických pokusů. Zábavnou formou si zopakovali, kde se voda bere, jak putuje krajinou a proč je pro život na Zemi tak nenahraditelná. Zároveň si ověřili své dosavadní znalosti a získali nové poznatky.
Nechyběla ani týmová spolupráce – právě díky ní se žákům podařilo odvrátit hrozící katastrofu, zachránit Strom života a tím i celou imaginární planetu. Program tak dětem nejen rozšířil obzory, ale také připomněl, že voda je cenná pro nás všechny a že společným úsilím dokážeme velké věci.
Mgr. Hana Horáková
třídní učitelka páté třídy
Žáci pátého ročníku navštívili domov pro osoby se zdravotním postižením Karmel, kde si mohli zblízka prohlédnout, jak zde klienti žijí. Žáci se dozvěděli, jak jsou jednotlivé domácnosti uspořádány, jak vypadají pokojíčky a jak klienti tráví svůj každodenní čas. Měli možnost nahlédnout i dovnitř pokojů, což žákům pomohlo lépe pochopit, v jakém prostředí žijí.
Součástí programu byla také společná pracovní aktivita – žáci vyráběli balíčky s jablky a čajem, které si mohli odnést. Žáci si návštěvu užili, odnesli si mnoho nových poznatků a uvědomili si, jak důležité je vzájemné porozumění a pomoc druhým.
Děkujeme sociálním pracovnicím za milé přijetí, ochotu a čas, který nám při návštěvě věnovaly.
Mgr. Hana Horáková
třídní učitelka 5. třídy
Během měsíce listopadu jsme měli ve školce mnoho akcí, které nám zpříjemnily čas.
Děti se mohly potěšit maňáskovým divadlem, ve kterém byl prostor i pro společné zpívání. Proběhlo také vánoční focení u stromečku, které mělo pro děti zvláštní význam a už už jim začalo lechtat v bříšku z pomalu přicházejících Vánoc. Do školky přijala pozvání paní logopedka Mgr. Petra Jurečková, která s dětmi realizovala logopedickou depistáž, což je orientační vyšetření řeči u dětí.
S dětmi jsme probírali téma zdraví, bacilů a na závěr měsíce jsme rozkryli moc hezké téma "jak se zvířátka připravují na zimu" - děti už znají význam slova myslivec, umí říct, k čemu zvířátka využívají krmelec v lese, který jsme si i ukázali. S dětmi jsme se bavili o zimním spánku zvířátek, čím se jednotlivá zvířátka živí a co potřebují k životu, aby jim bylo dobře. Poznávali jsme stopy i zvuky lesních zvířátek, využili jsme rovněž pracovní listy pro grafomotorické procvičování. Naučili jsme se novou pohybovou říkanku o ježkovi a zpívali u klavíru.
Než si děti vyrobily ježka v listí a připravily ho k zimnímu spánku, začal venku padat sníh a my jsme se vydali navzdory hustému sněžení do Frenštátu do místní knihovny. Paní knihovnice dětem přečetla pohádku s porozuměním a na děti pak čekaly úkoly v podobě skládání a vyhledávání pohádkových dvojic.
Listopad utekl jako voda a my už se nemůžeme dočkat na prosinec a jeho kouzlo.
Mgr. Pavlína Buchtová
třídní učitelka ve třídě Včelek
Ve školní družině jsme přivítali blížící se advent vánočním tvořením dětí a jejich rodin. Společně vznikaly netradiční adventní věnce i vánoční koule. Připraveno bylo mnoho ozdob, svíček, šišek, jehličí i světýlek, která dotvářela příjemnou předvánoční atmosféru.
Na tvoření dorazily maminky, babičky a dva tatínci. Odpoledne se vydařilo a děti měly radost, že mohly tvořit společně se svými blízkými. Vzniklo mnoho krásných výrobků a všichni si užili příjemné chvíle v duchu nadcházejících Vánoc.
Kateřina Kociánová
vedoucí vychovatelka školní družiny
Paní Lucie Tomicová k nám zavítala s besedou o finanční gramotnosti, během které žákům srozumitelně představila svět peněz a plateb. Žáci se postupně dozvídali zajímavosti o tom, kde se peníze opravdu tisknou, proč není možné vyrábět bankovky doma, a k čemu slouží bezpečnostní čipy. Mluvili také o tom, jaké existují druhy peněz a jakými způsoby lze platit. Velkou pozornost vzbudilo téma poškozených bankovek – žáci se naučili, co dělat, když je bankovka natržená nebo jinak poničená.
Paní Tomicová dále vysvětlila rozdíl mezi debetní a kreditní kartou, což žákům pomohlo lépe pochopit, jak platební karty fungují. Na závěr si každý vyrobil svou vlastní kartu – vystřihl ji, vybarvil a společně si pověděli o jednotlivých prvcích, které skutečné karty obsahují. Beseda byla přínosná a žákům přinesla nové informace z oblasti, se kterou se každý z nás v běžném životě setkává.
Mgr. Hana Horáková, Mgr. Marcela Žingorová
třídní učitelky 4. a 5. třídy
Dne 11. listopadu se žáci 5. třídy vydali k pomníku padlých hrdinů, aby uctili památku všech, kteří bojovali za naši svobodu. V hodinách pracovních činností si předem připravili symbolický vlčí mák, který je po celém světě znakem Dne veteránů a připomíná statečnost a oběť vojáků.
U pomníku zazněla známá básnička Na polích flanderských, kterou spolužákům i přítomným přečetl Marek Černoch.
Krátký, ale výstižný referát o významu Dne veteránů a o tom, proč se u pomníku setkáváme, přednesl Viktor Hlavinka.
Celé setkání se neslo v důstojné atmosféře úcty a vděčnosti vůči všem, kteří se zasloužili o naši svobodu a budoucnost.
Mgr. Hana Horáková
třídní učitelka 5. třídy
