Rádi bychom se s Vámi podělili o nadšení našich žáků 3., 4. a 5. třídy z nedávné návštěvy EDUbusu. Žáci se zapojili do vzdělávacích programů s digitálními technologiemi, kde si mohli vyzkoušet práci s ozoboty a stavebnicemi LEGO EDUCATION. Tento interaktivní přístup zpestřil výuku a přinesl mnoho radosti a nových znalostí. Odpoledne bylo věnováno vzdělávacímu programu pro naše učitele, kteří se také těší na další návštěvu EDUbusu.
Děkujeme za návštěvu a těšíme se na další společné zážitky!
Ing. Petr Černošek
ředitel
Co prospívá mozku a duševnímu zdraví? Kolik hodin denně bychom měli svému spánku dopřát, abychom další dny fungovali dle svých přání a potřeb? Jak se správně stravovat? „Potrava pro mentální pohodu“, což jsou záliby, sport, četba, ale i dobré kamarádské vztahy jsou mezi mnoha dalšími faktory, které ovlivňují fyzické a duševní zdraví.
Spoustu podobných otázek pokládaly pracovnice Zdravotnického ústavu v Ostravě žákům 5. třídy během zajímavého interaktivního programu, ve kterém se s žáky zaobíraly těmito tématy formou diskuse a práce s kartami, obrázky. Vysvětlili se nové pojmy, př. stereotyp, apatie, úzkost, vysoký krevní tlak apod., zdůraznily, jak i nepatrné množství alkoholu v birellu dětem škodí, jak zákeřné je množství cukru a kofeinu v kolových a energetických nápojích.
Řešili, co prospívá a neprospívá spánku, probrali negativní vliv modrého světla, teploty, stravy na kvalitu spánku a jeho impaktu na výkonnost dětí. Zajímavým bylo zcela určitě poznání, že pouhé dvě hodiny denně, které lidé stráví u mobilu, počítače či tabletu znamenají ukradených 38 dní života nonstop. V neposlední řadě se soustředili na sebepoznání a kladné charakterové vlastnosti.
Program splnil naše očekávání a těšíme se, že jej ve škole zase uvítáme.
Mgr. Marcela Žingorová
třídní učitelka 5. třídy
Preventivní program Hygieny a čistoty rukou proběhl u prvňáků a druháků na naší škole už poněkolikáté. Pracovnice Zdravotního ústavu v Ostravě Markéta a Nikol děti nejdříve poutavou formou seznámily s možnostmi nákazy přenosu infekce mezi zvířaty a lidmi a lidmi navzájem. Následně si řekli něco o preventivních opatřeních či vhodném jednání při nákaze. Největšího zájmu u žáků se těšil pokus s čistotou našich rukou. Děti zkoumaly, jak moc jsou jejich ruce "čisté" - bez bacilů a špíny před a po řádném umytí rukou.
Mgr. Markéta Tesarčíková
třídní učitelka 1. třídy
V předchozích týdnech si páťáci vyzkoušeli jejich znalosti a dovednosti ve dvou soutěžích.
První z nich byla soutěž Finanční gramostnost, která je podpořena Ministesrtvem školství, mládeže a tělovýchovy. Ve školních kolech soutěží žáci jako jednotlivci. Tři nejlepší z nich se stávají členy školního družstva, které pak soutěží týmově v okresním kole a v případně dalšího postupu i v kole krajském nebo celostátním finále.
Schopnosti logického uvažování a programování si žáci vyzkoušeli v soutěži iBobr. Ta přináší soubor 12 úkolů, které musí žáci pochopit a zvolit správné řešení. Část úkolů je věnována jednoduchému programování. Náročnost je stížena například počtem zadaných kroků v postupu.
Ing. Petr Černošek
ředitel
Žáci ze ZŠ Tichá se zúčastnili výstavy k 80. výročí SK Tichá, oddílu kopané. Paní Alena Korčeková je provedla historií tohoto oddílu i sportu v obci Tichá. Na výstavě si mohli prohlédnout řadu historických fotografií a dokumentů. Někteří žáci dokonce na fotografiích rozpoznali své rodiče či prarodiče. Výstava ukazuje nejen sportovní úspěchy, ale také význam fotbalu pro obec. Výstava je otevřena i pro veřejnost, a proto ji doporučujeme všem zájemcům. Neváhejte a přijďte si prohlédnout tento jedinečný pohled do minulosti.
Pokud máte jakékoliv materiály k tichavskému kostelu, tak kontaktujte p. Korčekovou, která již chystá další výstavu. Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Mgr. Hana Horáková
třídní učitelka 4. třídy
aneb enviromentální projekt výuky s názvem Tropičtí členovci. Když přijela do naší školy paní Hlaváčová z Muzea Beskyd Frýdek-Místek s akvárii, spustila se malá panika mezi dětmi. Některé byly vyděšené, jelikož brouci nepatří mezi jejich oblíbená zvířata, jiné naopak nadšené.
Žáci 4. a 5. r. se dozvěděli nejen spoustu informací o fauně v tropech a subtropech, pravěké atmosféře, ale především o stavbě těla, končetinách, speciálních očích a dalších výjimečných charakteristikách členovců.
Výjimečným zážitkem zcela jistě byla možnost si mnohé brouky osahat, pohladit, zjistit, jak křehká tato zvířátka mohou být. Strašilky ostruhaté, lupenitky filipínské a mnohonožky se procházely po dětských dlaních a pažích. Děti porovnávaly jejich velikost, tvar, zbarvení či počty končetiny u mnohonožek a stonožek. Mnozí žasli nad velikostí švábů nebo kraba japonského.
Děkujeme za tuto příležitost a budeme se těšit na další neobvyklé zástupce živočichů naší planety.
Mgr. Marcela Žingorová
třídní učitelka 5. třídy