V letošním roce jsme naše tradiční podzimní tvoření oživili tématem Halloween. Jelikož máme v družině opravdu velký počet žáků, každé oddělení se zaměřilo na jinou aktivitu, takže jsme vytvořili pestrý mix podzimních a strašidelných činností. Děti si povídaly o všem, co k podzimu patří – o barevných listech, houbách, sklizni a samozřejmě i o halloweenských tradicích.
Žáci si užili výrobu a lepení velkého ježka a tajemné sovy z krásně zbarveného podzimního listí. Ostatní se pustili do pokusů s jablky – oškrabávali, krájeli a strouhali je, aby je pak využili při pečení voňavých jablečných šátečků. A aby to bylo opravdu strašidelné, jiní se pustili do pečení halloweenových mumií ze slaného těsta nebo děsivých prstů z lineckého těsta, které vypadaly jako by právě vylezly z nějaké tajemné hrobky.
Halloweenová atmosféra pokračovala při výrobě slizu, který jsme obohatili o pavouky a netopýry, čímž se tvoření stalo ještě magičtější a zábavnější. Věřím, že si děti užily nejen tvořivé dny, ale že si také něco nového zapamatovaly, naučily se, a třeba i objevily kouzlo podzimu a Halloweenu z trochu jiného úhlu pohledu.
Kateřina Kociánová
vedoucí vychovatelka školní družiny
Na plotě MŠ jsme pro Vás a Vaše děti připravili novou mikulášskou plotovku.
Tyto mikulášské aktivity Vám zpříjemní cestu do školky nebo ze školky domů.
Aktivity jsou voleny tak, aby u dětí procvičily veškeré vzdělávací oblasti a byly pro děti zábavné a atraktivní.
Monika Chumchalová, DiS.
třídní učitelka Světlušek
V úterý 26.11. se v naší mateřské škole uskutečnila logopedická depistáž, která byla zejména zaměřena na nejčastější řečovou vadu u dětí, a to na nesprávnou výslovnost hlásek.
Výslovnost u dětí je velmi důležitá pro správný mluvený projev a následné čtení a psaní. Tímto děkujeme paní Mgr. Petře Jurečkové za její ochotu tuto depistáž v naší MŠ uskutečnit.
Monika Chumchalová, DiS.
třídní učitelka Světlušek
Rádi bychom se s Vámi podělili o nadšení našich žáků 3., 4. a 5. třídy z nedávné návštěvy EDUbusu. Žáci se zapojili do vzdělávacích programů s digitálními technologiemi, kde si mohli vyzkoušet práci s ozoboty a stavebnicemi LEGO EDUCATION. Tento interaktivní přístup zpestřil výuku a přinesl mnoho radosti a nových znalostí. Odpoledne bylo věnováno vzdělávacímu programu pro naše učitele, kteří se také těší na další návštěvu EDUbusu.
Děkujeme za návštěvu a těšíme se na další společné zážitky!
Ing. Petr Černošek
ředitel
Co prospívá mozku a duševnímu zdraví? Kolik hodin denně bychom měli svému spánku dopřát, abychom další dny fungovali dle svých přání a potřeb? Jak se správně stravovat? „Potrava pro mentální pohodu“, což jsou záliby, sport, četba, ale i dobré kamarádské vztahy jsou mezi mnoha dalšími faktory, které ovlivňují fyzické a duševní zdraví.
Spoustu podobných otázek pokládaly pracovnice Zdravotnického ústavu v Ostravě žákům 5. třídy během zajímavého interaktivního programu, ve kterém se s žáky zaobíraly těmito tématy formou diskuse a práce s kartami, obrázky. Vysvětlili se nové pojmy, př. stereotyp, apatie, úzkost, vysoký krevní tlak apod., zdůraznily, jak i nepatrné množství alkoholu v birellu dětem škodí, jak zákeřné je množství cukru a kofeinu v kolových a energetických nápojích.
Řešili, co prospívá a neprospívá spánku, probrali negativní vliv modrého světla, teploty, stravy na kvalitu spánku a jeho impaktu na výkonnost dětí. Zajímavým bylo zcela určitě poznání, že pouhé dvě hodiny denně, které lidé stráví u mobilu, počítače či tabletu znamenají ukradených 38 dní života nonstop. V neposlední řadě se soustředili na sebepoznání a kladné charakterové vlastnosti.
Program splnil naše očekávání a těšíme se, že jej ve škole zase uvítáme.
Mgr. Marcela Žingorová
třídní učitelka 5. třídy