Jaro je tady a s ním i veselé obrázky našich malých umělců. Plot školky se proměnil v barevnou galerii, která hned na první pohled zaujme svou pestrostí a nápaditostí. Děti tvořily s radostí a fantazií, malovaly jarní květiny, sluníčka a další jarní motivy. Výtvarná činnost je u dětí oblíbenou činností, která jim dává prostor na vyjádření vlastních nápadů a emocí. Tentokrát jsme se inspirovali probouzející jarní přírodou. Každý obrázek je originál a dohromady tvoří krásný a veselý celek. Máme radost, že se dětem práce povedly a mohou dělat radost také Vám rodičům. Plot naší MŠ se stal místem, kde ožívá dětská tvořivost i kouzlo jara.
Monika Chumchalová
třídní učitelka Světlušek
Začínající jaro jsme ve třídě Včeliček přivítali krásným tématem "Včelky".
V knize o Včelce Medušce jsme se dozvěděli, jak to na jaře chodí v úlu, povídali jsme si o tom, jak jsou včeličky pro nás důležité.
Měli jsme možnost prohlédnout si skutečnou plástev od včel a zkusit si včelařský oblek.
Nakonec nás čekala sladká odměna - ochutnávka medu, ke kterému jsme si společně upekli buchtu, uvařili čaj, který jsme si osladili jak jinak, než medem.
Lidka Šimíčková
třídní učitelka ve třídě Včelek
Pro naše nejmenší děti ze třídy Včelek jsme zakoupili sedací vak, který obohatil prostředí naší herny.
Díky lehkosti sedacího vaku máme možnost jej ve třídě různě uspořádat dle aktuální potřeby.
Děti si sedací vak velmi oblíbily a každý den jej využíváme nejen v době řízené činnosti, kdy si v ranním kruhu povídáme o tématu týdne, ale také slouží dětem k odpočinku a relaxaci.
Pohodlné sezení na sedacím vaku může dětem pomoci lépe se soustředit na úkoly a aktivity, což vede k efektivnějšímu učení.
Mgr. Pavlína Buchtová
třídní učitelka ve třídě Včelek
Pohyb je přirozenou součástí dne v mateřské škole a o tom ví i paní učitelky ze třídy Včelek, které každý den zařazují v ranní řízené činnosti zábavné pohybové aktivity.
Tento týden si děti mohly procvičit svou pohybovou obratnost v tzv. opičí dráze a také ve stimulačním chodníčku. Stimulace plosky nohou je velmi účinná pro správnou chůzi, stimulaci nervových zakončení a v neposlední řadě k udržení rovnováhy a správného držení těla. Tento typ cvičení doplňujeme rytmickými písněmi či básněmi.
Děti tuto pohybovu aktivitu mají moc rády a my se snažíme vždy vymyslet takovou, která zabaví, ale i podpoří jejich pohybovou průpravu.
Mgr. Pavlína Buchtová
třídní učitelka ve třídě Včelek
Ve čtvrtek jsme se s dětmi vydali na procházku k Tůňce, abychom si užili konečně ty pořádné, zimní mrazíky. Děti byly nadšené, když uviděly zamrzlou plochu, a s radostí si obuly brusle. Někteří se zpočátku trochu báli bruslit samostatně, ale nakonec jsme strach překonali a pořádně to rozjeli. A i když někteří začínali opatrně (a jízda vleže nebyla výjimkou), nakonec si to všichni pořádně užili a s úsměvem se vraceli zpátky do školky. Bylo to krásné školkové dopoledne plné zimní pohody a dětské radosti.
Bc. Veronika Palacká
třídní učitelka Cvrčků
Bc. Jana Klosíková
asistent pedagoga
Ve čtvrtek 13. 2. si děti ze třídy Cvrčků zahrály na stavitele věží. Interaktivní program proběhl v naší školce ve spolupráci s Malou technickou univerzitou z Ostravy. Zábavnou formou děti zjistily, jak se staví věž, aby nespadla. K čemu člověk potřebuje stavět věže, vysílače, nebo rozhledny. Nakonec ve skupinkách sestavily podle návodu Ještědskou věž z lego kostek.