csendepluk
  • IČO: 70986479DS: 97zmifh

Aktuality

Aktuální informace z naší školy

Čtenářské dílny

Čtenářské dílny v 1. třídě

Prvňáčci si během března prošli čtenářskými dílnami, ve kterých se seznámili s pojmy spisovatel, ilustrátor a byla jim nabídnuta hromádka knih vhodných k prvnímu čtení. Žáci si knížky s chutí prohlíželi, někteří se i začetli a zjistili, že knihy jsou zábava. Mnohé zaujaly encyklopedie a naučné knihy. Snad bude kniha dětem nejlepším přítelem. 
 
Mgr. Dita Bezručová
třídní učitelka 1. třídy
 

Čtenářské dílny ve 3. třídě

Měsíc březen je měsícem knihy. Jaké možnosti nám kniha nabízí? Proč bychom měli číst? A že čtení nemusí být jen nuda, o tom se přesvědčili třeťáci ve čtenářských dílnách. Diskutovali o vybraných dílech, hodnotili obsah knihy, četli si, soustředili se na ilustrace a přemýšleli třeba nad tím, jestli jim název nepřipomíná nějakou píseň či film? Na závěr pak knihu představili svým spolužákům a pověděli, komu by ji doporučili a zda by si ji sami přečetli. Třeťáci tedy doporučují: Bertík a Čmuchadlo, Standa a dům hrůzy, Hravocesta, Havětník a Rostlinopis.

Mgr. Hana Horáková
třídní učitelka 3. třídy

Soutěž v programování

Minulý týden jsme si hodinu Informatiky zpestřili závodem v programování.

Závod byl zajímavý také tím, že si jej připravili 2 žáci 5. třídy pro své spolužáky (Odřej Piskoř, Matyáš Kocián).

Kluci připravili pro spolužáky velkoformátovou dráhu, diplomy a medaile. Přípravě věnovali opravdu hodně času. K tomu skvěle využili i nových dovedností, které získali v počítačovém kroužku.

Závod nebyl lehký - propojoval programovací jazyk, angličtinu a prostorovou představivost. Ne vždy se soutěžícím dařilo, aby robot jel do míst, kde na něj čekaly potřebné body.

Roboti nám ukázali, že ne vždy je snadné tyto technologie ovládat, a také to, že nejsou zcela dokonalé. To však není důvod nepokusit se pochopit jejich fungování.

 

Ing. Petr Černošek

ředitel

Sférické kino

Do školy přijelo kino!

V tělocvičně čekal žáky 1. a 2. třídy program sférického kina – Čtyři roční období.

Tento vzdělávací animovaný film žákům objasnil, jakým způsobem a z jakého důvodu se střídají roční období.

Žáci 3. a 5. třídy měli téma Vesmír, čtvrťáci Molekulárium.

 

Mgr. Dita Bezručová

třídní učitelka 1. třídy

Kouzelnické vystoupení

V pátek 15.3. za dětmi do MŠ přijela vzácná návštěva. MŠ navšívili kouzelníci Kellnerovi. Celé vystoupení bylo magické, kouzelníci dětem představili kouzla s kartami, láhví, bílou holubicí, s kouzelnými šátky a mnoho dalších.

Děti měly možnost se na malou chvíli stát skutečnými kouzelníky a některá kouzla si vyzkoušet.

Celé kouzelnické představení se odehrávalo ve třídě Světlušek, která se proměnila v nádhrené kouzelnické prostory.

Děti byly z představení nadšené, neskrývaly radost, a kouzelníky odměnily velkým a dlouhým potleskem. 

 

Monika Chumchalová

třídní učitelka ze třídy Světlušek

 

Barevný týden

Všichni jsme si užili celodružinovou akci Barevný týden.

Žáci se do soutěže pustili s plnou vervou a donesli si plné tašky různých věcí (oblečení, plyšáky, korálky, jídlo,…).

V pondělí nás čekala černá, v úterý zelená, ve středu červená, ve čtvrtek oranžová a v pátek modrá barva.

Dokonce se k nám připojily i paní kuchařky, které ladily jak s oblečením, tak s obědem.

 

Veronika Pitrová

vychovatelka školní družiny

Voda neživá

Voda  jako jeden z nejdůležitějších elementů pro život ve třech skupenstvích byla tématem praktické výuky žáků 3. a 4. ročníku naší školy.

8. března jsme se autobusem dopravili do Ostravy Vítkovic. Svět techniky byl místem našeho pátečního vzdělávání. Skupina mladších žáků doplněných o několik čtvrťáků začala se zkoumáním pevného, kapalného i plynného skupenství vody v chemické laboratoři. Důležitá byla počáteční instruktáž o bezpečné práci a dodržování správných postupů při tání, práci s ohněm, chemickými pomůckami. Objevování těchto procesů, porovnávání se skutečností a zápis do vědeckého deníku, to vše zahaleno do bílých pracovních plášťů, děti velmi bavily. Věřme, že si vše také lépe uchovají v paměti.

Děti starší mezitím procházely dalšími dvěma patry, která nabízejí možnosti zkoumání lidského těla, ochrany životního prostředí, možností složité existence handicapovaných lidí – slepých, hluchých, imobilních. Rozmanitost expozic tak dávají možnost vyhovět zájmům všech návštěvníků – malých i dospělých, nejen najít ale i osahat si spoustu exponátů.

Skupiny se pak vyměnily a všichni tak měli možnost odnést si co nejvíce zážitků vyzkoušených na vlastních tělech či pomocí pokusů.

Přestože se do těchto prostor i několik dětí již dříve podívalo, výuka v laboratořích je stále atraktivní formou vzdělávání, kterou běžně nemohou zažít.

 

Mgr. Marcela Žingorová

třídní učitelka 4. třídy