Čtenářské dílny v 1. třídě
Čtenářské dílny ve 3. třídě
Měsíc březen je měsícem knihy. Jaké možnosti nám kniha nabízí? Proč bychom měli číst? A že čtení nemusí být jen nuda, o tom se přesvědčili třeťáci ve čtenářských dílnách. Diskutovali o vybraných dílech, hodnotili obsah knihy, četli si, soustředili se na ilustrace a přemýšleli třeba nad tím, jestli jim název nepřipomíná nějakou píseň či film? Na závěr pak knihu představili svým spolužákům a pověděli, komu by ji doporučili a zda by si ji sami přečetli. Třeťáci tedy doporučují: Bertík a Čmuchadlo, Standa a dům hrůzy, Hravocesta, Havětník a Rostlinopis.
Minulý týden jsme si hodinu Informatiky zpestřili závodem v programování.
Závod byl zajímavý také tím, že si jej připravili 2 žáci 5. třídy pro své spolužáky (Odřej Piskoř, Matyáš Kocián).
Kluci připravili pro spolužáky velkoformátovou dráhu, diplomy a medaile. Přípravě věnovali opravdu hodně času. K tomu skvěle využili i nových dovedností, které získali v počítačovém kroužku.
Závod nebyl lehký - propojoval programovací jazyk, angličtinu a prostorovou představivost. Ne vždy se soutěžícím dařilo, aby robot jel do míst, kde na něj čekaly potřebné body.
Roboti nám ukázali, že ne vždy je snadné tyto technologie ovládat, a také to, že nejsou zcela dokonalé. To však není důvod nepokusit se pochopit jejich fungování.
Ing. Petr Černošek
ředitel
Do školy přijelo kino!
V tělocvičně čekal žáky 1. a 2. třídy program sférického kina – Čtyři roční období.
Tento vzdělávací animovaný film žákům objasnil, jakým způsobem a z jakého důvodu se střídají roční období.
Žáci 3. a 5. třídy měli téma Vesmír, čtvrťáci Molekulárium.
Mgr. Dita Bezručová
třídní učitelka 1. třídy
V pátek 15.3. za dětmi do MŠ přijela vzácná návštěva. MŠ navšívili kouzelníci Kellnerovi. Celé vystoupení bylo magické, kouzelníci dětem představili kouzla s kartami, láhví, bílou holubicí, s kouzelnými šátky a mnoho dalších.
Děti měly možnost se na malou chvíli stát skutečnými kouzelníky a některá kouzla si vyzkoušet.
Celé kouzelnické představení se odehrávalo ve třídě Světlušek, která se proměnila v nádhrené kouzelnické prostory.
Děti byly z představení nadšené, neskrývaly radost, a kouzelníky odměnily velkým a dlouhým potleskem.
Monika Chumchalová
třídní učitelka ze třídy Světlušek
Všichni jsme si užili celodružinovou akci Barevný týden.
Žáci se do soutěže pustili s plnou vervou a donesli si plné tašky různých věcí (oblečení, plyšáky, korálky, jídlo,…).
V pondělí nás čekala černá, v úterý zelená, ve středu červená, ve čtvrtek oranžová a v pátek modrá barva.
Dokonce se k nám připojily i paní kuchařky, které ladily jak s oblečením, tak s obědem.
Veronika Pitrová
vychovatelka školní družiny
Voda jako jeden z nejdůležitějších elementů pro život ve třech skupenstvích byla tématem praktické výuky žáků 3. a 4. ročníku naší školy.
8. března jsme se autobusem dopravili do Ostravy Vítkovic. Svět techniky byl místem našeho pátečního vzdělávání. Skupina mladších žáků doplněných o několik čtvrťáků začala se zkoumáním pevného, kapalného i plynného skupenství vody v chemické laboratoři. Důležitá byla počáteční instruktáž o bezpečné práci a dodržování správných postupů při tání, práci s ohněm, chemickými pomůckami. Objevování těchto procesů, porovnávání se skutečností a zápis do vědeckého deníku, to vše zahaleno do bílých pracovních plášťů, děti velmi bavily. Věřme, že si vše také lépe uchovají v paměti.
Děti starší mezitím procházely dalšími dvěma patry, která nabízejí možnosti zkoumání lidského těla, ochrany životního prostředí, možností složité existence handicapovaných lidí – slepých, hluchých, imobilních. Rozmanitost expozic tak dávají možnost vyhovět zájmům všech návštěvníků – malých i dospělých, nejen najít ale i osahat si spoustu exponátů.
Skupiny se pak vyměnily a všichni tak měli možnost odnést si co nejvíce zážitků vyzkoušených na vlastních tělech či pomocí pokusů.
Přestože se do těchto prostor i několik dětí již dříve podívalo, výuka v laboratořích je stále atraktivní formou vzdělávání, kterou běžně nemohou zažít.
Mgr. Marcela Žingorová
třídní učitelka 4. třídy