Ve středu 12. 6. proběhla poslední lekce Malého řemeslníka. Děti si tentokrát vyrobily letadlo ze dřeva. Samotné výrobě opět předcházelo povídání s dětmi o dopravních prostředcích, o létání a principu fungování letadla.
V předchozí lekci děti vyráběly robota. Naučily se utahovat matky a šrouby pomocí dvou klíčů. Pracovaly s plastovými díly a s kovovými šroubky. Zopakovaly si, s jakými nástroji pracovaly, jaký je rozdíl mezi šroubkem a hřebíkem.
Děti Malý řemeslník moc bavil. Nejraději by pokračovaly dále, kdyby to jen šlo. Odnesly si spoustu zážitků, dovedností a procvičily se v manuální zručnosti.
Bc. Jana Klosíková
asistentka pedagoga
V tomto týdnu se nám podařilo zajistit 2 preventivní programy pro žáky 3.-5. třídy.
Důležité téma pro dnešní děti je bezpečnost na internetu. Všechny možné hrozby a doporučení, jak se jim bránit představil Mgr. Látal ze společnosti Nebuď oběť.
Žáci debatovali i nad životním příběhem Amandy. Navrhli i několik možností, jak mohla předejít problémům, které ji potkaly.
ČSOB nabízí finanční gramotnosti pro školy. Chtěli jsme využít nová témata, která v loňském programu nezazněla. Žáci znají svět financí z jejich pohledu.
Lektor jim představil hlubší souvislosti mezi půjčkou, bankovnictvím, ochrannou osobních údajů a taky, jaké jsou vhodné a nevhodné výdaje.
Snad nabyté informace pomohou žákům i do budoucna v jejich každodenním životě.
Ing. Petr Černošek
ředitel
Ve světě, kde se komunikace stále více přesouvá do digitální sféry, se žáci třetí třídy rozhodli vrátit ke klasické formě komunikace – psaní dopisů. Procvičili si své psací dovednosti, ale také navázali přátelství se třeťáky ze Základní a mateřskou školou Březinová v Ostravě-Zábřehu.
Z počátku se žáci navzájemn vůbec neznali. První dopisy byly plné představování se, popisování rodin, domácích mazlíčků a oblíbených her. Žáci byli nadšeni, když obdrželi odpovědi a dozvěděli se, že jejich noví přátelé mají podobné zájmy a záliby. S každým dalším dopisem se dozvídali stále více o životech svých nových kamarádů. Psali si o svých školních projektech, oblíbených knihách a sportech, které hrají.
Díky této výměně dopisů si žáci nejen procvičili psaní, ale také se naučili, jak správně strukturovat dopis a jak vyjádřit své myšlenky jasně a srozumitelně.
Děkuji paní učitelce Mgr. Martině Lichnovské, se kterou jsme společně během školního roku komunikovaly a organizovaly posílání dopisů.
Mgr. Hana Horáková
třídní učitelka 3. třídy
Mgr. Dita Bezručová
třídní učitelka 1. třídy