V týdnu od 6.2. - 10.2. 2023 se děti ze tříd Včelek a Světlušek vypravily na dobrodružnou cestu na Severní pól.
Během celého týdne jsme se s dětmi seznamovali s životem v zemi věčného ledu a sněhu. Děti shlédly dokumentární film pro lepší představu o životě v těchto oblastech a jeho obyvatelích, kreativně tvořily, osvojily si elementární poznatky o okolním světě, tančily na Grónskou písničku a naučily se básničku o Eskymácích.
Ve čtvrtek jsme se s dětmi vypravili na dobrodružnou polární výpravu a podnikli tak procházku po okolí.
Závěr týdne patřil pohybovému cvičení, kdy si děti zahrály na polárníky, trénovaly pohyb po ledových krách, procvičily si spolupráci a také jsme se zaměřili na dechová cvičení. S výrobky, které jsme s dětmi během celého týdne vyráběli, jsme pak společně vyzdobili šatnu a schodiště.
Děti celý týden bavil, byly vtažené do tématu a věříme, že si odnesly spousty nových informací a zážitků.
Monika Chumchalová
třídní učitelka ze třídy Světlušek

Tento týden se uskutečnila první hodina kroužku "Duhová angličtina".
Děti byly rozděleny do dvou skupin, abychom zachovali individuálnější přístup a učení bylo tak efektivnější.
S dětmi jsme se učili pozdravy a představení se. Zahráli jsme si dvě hry, vypracovali pracovní list a zazpívali písničky.
Dětem se první hodina kroužku velmi líbila a těší se již na další týdny, kdy se naučí něco nového.
Mgr. Pavlína Buchtová
zástupkyně ředitele pro mateřskou školu
Leden jsme otevřeli legendou o Třech králích. Procvičili jsme si jemnou motoriku, grafomotoriku a představivost.
Dalším tématem bylo, v lednových třeskutých mrazech, zimní oblečení.
V tomto tématu, jsme posílili kamarádské vztahy a spolupráci. Když oblečení, tak nás zajímal jeho vznik.
Název dalšího tématu bylo: Kterak jsme k oblečení přišli. Pomocí evokačních otázek, jsme namáhali mozkové závity a společnými silami, došli k odpovědím. Děti zjistili celý postup výroby oblečení a dokonce si ušily šaty na panenku a malé polštářky.
Ing. Adéla Korniová
Třídní učitelka ve třídě Světlušek
I leden, jsme nastartovali metodou dobrého startu (MDS), čili přípravou předškoláků na budoucí čtení a psaní.
Tato metoda rozvíjí u dětí smyslové vnímání, které je důležitou dovedností pro úspěšný a bezproblémový start v první třídě.
Pilířem MDS je lidová píseň, se kterou pracujeme v průběhu celé lekce. Píseň ztvárníme pohybem, rytmicky a předepsaným grafickým vzorem. Předšoláci si tak rozvíjí, pohybové, sluchové a zrakové dovednosti.
Každou lekci pak zakončíme sebehodnocením. Kde děti dostanou prostor, pro ohodnocení svých aktivit, co se jim dařilo, co se jim nedařilo a na čem by ještě potřebovaly pracovat. Sebehodnocením se učí přijímat zodpovědnost za svůj rozvoj.
Ing. Adéla Korniová
učitelka ve třídě Světlušek