csendepluk
  • IČO: 70986479

Základní škola

Aktuality

Voda neživá

Voda  jako jeden z nejdůležitějších elementů pro život ve třech skupenstvích byla tématem praktické výuky žáků 3. a 4. ročníku naší školy.

8. března jsme se autobusem dopravili do Ostravy Vítkovic. Svět techniky byl místem našeho pátečního vzdělávání. Skupina mladších žáků doplněných o několik čtvrťáků začala se zkoumáním pevného, kapalného i plynného skupenství vody v chemické laboratoři. Důležitá byla počáteční instruktáž o bezpečné práci a dodržování správných postupů při tání, práci s ohněm, chemickými pomůckami. Objevování těchto procesů, porovnávání se skutečností a zápis do vědeckého deníku, to vše zahaleno do bílých pracovních plášťů, děti velmi bavily. Věřme, že si vše také lépe uchovají v paměti.

Děti starší mezitím procházely dalšími dvěma patry, která nabízejí možnosti zkoumání lidského těla, ochrany životního prostředí, možností složité existence handicapovaných lidí – slepých, hluchých, imobilních. Rozmanitost expozic tak dávají možnost vyhovět zájmům všech návštěvníků – malých i dospělých, nejen najít ale i osahat si spoustu exponátů.

Skupiny se pak vyměnily a všichni tak měli možnost odnést si co nejvíce zážitků vyzkoušených na vlastních tělech či pomocí pokusů.

Přestože se do těchto prostor i několik dětí již dříve podívalo, výuka v laboratořích je stále atraktivní formou vzdělávání, kterou běžně nemohou zažít.

 

Mgr. Marcela Žingorová

třídní učitelka 4. třídy

Pěvecká soutěž – školní kolo

Ve středu 6. března se sešli všichni žáci naší školy a učitelé včetně pana ředitele v jedné třídě, aby si poslechli nejlepší zpěváky v naší škole.

Konalo se totiž školní kolo pěvecké soutěže, ve které vybraní žáci se zlatem v hrdle zazpívali svou píseň.

V I. kategorii (1. třída) získala 1. místo T. Mičulková, 2. místo R. Andělová a 3. místo N. Fuňková.

Ve II. kategorii, kde se utkali žáci 2. a 3. třídy, obsadil 1. místo Š. Trinkewitz, 2. místo získala V. Hlaváčová a 3. místo B. Jurek.

Poslední kategorie byla pro žáky 4. a 5. třídy. Zlaté 1. místo si vyzpívala M. Michnová, 2. místo D. Andělová a 3. místo S. Galko.

 

Všem soutěžícím žákům blahopřejeme.

 

Mgr. Dita Bezručová

třídní učitelka 1. třídy

Matematika v praxi - 1. třída

Prvňáčci se naučili počítat do 10 a jde jim to skvěle. V lavicích sčítají a odčítají bezchybně, takže to zbývalo jen vyzkoušet v praxi.

S paní učitelkou se třída vydala do místního obchodu, kde si děti měly za úkol koupit svačinku za 10 Kč. Nakupování všechny bavilo, děti horlivě počítaly, aby si toho mohly nakoupit co nejvíc.

Děkujeme našim paním prodavačkám za jejich trpělivost a úsměv, protože jsme se dnes naučili novou dovednost – sám nakupovat. 

 

Mgr. Dita Bezručová

třídní učitelka 1. třídy

Úniková hra na ZŠ Záhuní

Neodmítli jsme pozvání ZŠ Záhuní pro žáky 5. ročníku. Jednalo se o vyzkoušení si všeobecných znalostí pomocí únikové hry.

Tu si pedagogové připravili společně s žáky školy. Naši páťáci měli možnost si školu v rámci hry projít a vyřešit tak všechny úkoly, které je přivedly k truhle s pokladem.

Po návratu zpět jsem si udělali zpětnou vazbu, jestli se akce našim žákům líbila.

 

Ing. Petr Černošek

ředitel

Hudebně-dramatický kroužek

Děti z hudebně-dramatického kroužku si zkoušejí kostýmy a připravují se na malé vystoupení pro mateřskou školu.
Budeme cestovat v čase, poznávat hodiny a také se naučíme důležitá čísla. Už pilně malujeme nové kulisy.
Pak se v nových kostýmech představíme i rodičům na jarní besídce pro maminky.
 
Lenka Mladěnková
vedoucí kroužku

S prarodiči ve škole

V pátek 16. 2. si žáci druhé třídy připravili program pro své babičky a dědečky. Jednalo se o preventivní program, jež je součástí celoevropského projektu, a který má za úkol šířit mezi děti povědomí o cévní mozkové příhodě. Protože je to téma velmi důležité, ale zároveň také citlivé, rozhodli jsme se to s dětmi pojmout formou hravě vzdělávacího dopoledne s prarodiči

Na začátku programu měly děti připravenou píseň hrdinů FAST, tedy patronů celého programu. Následovala spousta infomrací, které děti již samy přečetly a prezentovaly tak svým prarodičům. Čtení bylo také prokládáno spoustou aktivit, které byly zaměřeny na procvičení právě těch oblastí, které cévní mozková příhoda nejčastěji postihuje a ovlivňuje. Děti tak zároveň předvedly, jak obrovský kus práce odvedly za rok a půl ve škole.
První část programu jsme zakončili opět společnou písničkou, ke které už se tentokrát připojili i sami prarodiče, neboť jedním z úkolů bylo naučit se první sloku písně, kterou děti svým návstěvníkům úhledně zapsaly na papír. 

Druhá polovina programu již byla více interaktivní. Děti se poctivě během týdne učily, jak se měří tlak, a tak ho následně svým prarodičům i měřily. Přišlo na řadu také společné vyplňování pracovního sešitu, ale i ukázky první pomoci a následného vyzkoušení resuscitace. Možnost praktické zkoušky využili nejen dospělí, ale i samotné děti. 
Nechyběla ani prohlídka třídy, ukázaní prací dětí nebo i podělení o výsledky v žákovských portfoliích. 

Nejenom, že si děti i prarodiče odnáší nové poznatky, ale také mohli prarodiče strávit zase o něco více času se svými vnoučaty a poznat prostředí, ve kterém děti tráví tolik svého času. 
Každý čas navíc, který děti můžou se svými blízkými strávit, je cenný, obohacený navíc tím, že se spojí i s něčím prospěšným a zajímavým. 

Děti stála příprava programu velké úsilí a o to hezčí bylo vidět, jak si užívají zaslouženou odměnu, a to možnost tyto dovednosti a znalosti sdílet s dědečkem nebo babičkou.
Atmosféra byla skvělá, uvolněná a velmi příjemná, a já ještě jednou tímto způsobem prarodičům moc děkuji za to, že si našli čas a páteční dopoledne se rozhodli strávit s námi ve škole. Doufám, že i pro ně to bylo odměnou a prožili s námi hezké chvíle.

Mgr. Kateřina Horáková, DiS.
třídní učitelka 2. třídy